Innoveren in Corona tijd: hoe je een crisis gebruikt om er sterker uit te komen.

Corona heeft de wereld op zijn kop gezet, en bijna ieder bedrijf heeft er last van. Toch zullen sommige bedrijven sterker uit deze periode komen dan anderen. Sommige bedrijven zullen zelfs volledig ten onder gaan. Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf als winnaar uit de corona tijd tevoorschijn komt? Hoe voorkom je stilstand en achteruitgang?

Innovatie & strategie in corona tijd
In de ochtend zullen we kijken naar de strategie in corona tijd. Hoe maximaliseer je als leider je strategie om enerzijds in te spelen op Corona en anderzijds op lange termijn ook waarde voor je organisatie te creëren? Met andere woorden: hoe verdien je nu geld en zorg je dat de innovaties die je nu doet ook op lange termijn (post-corona) waardevol blijven? Hoe zet je de kaders uit om succesvol om te gaan met een snel veranderende markt?

Innovatie en business model design
Nadat we in ochtend de kaders gesteld hebben om succesvol aan de slag te gaan met innovatie, gaan we daarna bekijken hoe we deze innovaties dan kunnen gaan ontwikkelen.
Hoe ga je van idee naar implementatie? Hoe ontwerp je een robuust en flexibel business model dat past bij je innovatie? Hoe zorg je er überhaupt voor dat je geld gaat verdienen met innovatie?

Morgen beginnen voor €0
In de middag weet je waar je naartoe wilt met je bedrijf en je weet (ongeveer) wat voor innovaties je in de markt wil gaan zetten. Hoe zien dan de eerste stappen er concreet uit? Dan gaan we zo praktisch mogelijk aan de slag om je met concrete vervolgstappen naar huis te laten gaan, zodat je de dag erna direct aan de slag kan.

Verder komt er tijdens deze Masterclass nog aan bod:
– Hoe je grote missers voorkomt
– Hoe maak je je innovatie nu echt succesvol?
– Hoe organiseer je je bedrijf zo dat innoveren snel, gemakkelijk en doeltreffend verloopt?

Stephan Lems
Internationaal ondernemer, intrapreneur, voormalig consultant en partner bij Innovation Booster (een innovatie consultancy).

Programma | 15 december 2020

8:30

Inloop met koffie en thee

9:00

Welkom door Stephan Lems

9:15

Deel 1: Innovatie & strategie in corona tijd
Door Stephan Lems

In deel 1 zullen we kijken naar de strategie in corona tijd. Hoe maximaliseer je als leider je strategie om enerzijds in te spelen op Corona en anderzijds op lange termijn ook waarde voor je organisatie te creëren?

10:30 uur

Korte koffie break

10:45 uur

Deel 2: Innovatie en business model design

Nadat we in deel 1 de kaders gesteld hebben om succesvol aan de slag te gaan met innovatie, gaan we in deel 2 bekijken hoe we deze innovaties dan kunnen gaan ontwikkelen.

12:15 uur

Lunch break

13:00 uur

Recap van de ochtend, vooruitblik naar de middag

13:10 uur

Deel 3: Morgen beginnen voor €0
Na deel 1 en deel 2 weet je waar je naartoe wilt met je bedrijf en je weet (ongeveer) wat voor innovaties je in de markt wil gaan zetten. Hoe zien dan de eerste stappen er concreet uit?

14:15 uur

Praktijk case: Innovatie

15:15 uur

Uitvoering: oefening

We gaan het onder andere hebben over hoe je grote missers voorkomt. Hoe maak je je innovatie nu echt succesvol? Hoe organiseer je je bedrijf zo dat innoveren snel, gemakkelijk en doeltreffend verloopt?

 

16:30 uur

Afronding met afsluitende borrel.